Robots van Bluepond zijn de olie in systeemlandschappen. Ze lossen integratieproblemen op, wat in het geval van legacy-systemen een simpele beheersbare en betaalbare oplossing is. Bluepond is zeer klantgericht en een prettige en betrouwbare partner. Samen komen we tot mooie oplossingen.
De samenwerking met Bluepond is ontstaan door een ontbrekende interface en ontbrekende menskracht om de werkzaamheden handmatig op te vangen. Na een gesprek met Bluepond was het logisch om deze oplossing in te gaan zetten. Onze ICT bekeek of dit een geschikte oplossing was, omdat het werkt op basis van de front-end. Een Bluepond-robot is een “virtuele gebruiker” waardoor je alle ingebouwde bedrijfsregels van de software gebruikt en dus een laag risico hebt. Een robot optimaliseert en standaardiseert het bedrijfsproces en je hoeft alleen nog maar te controleren op records die niet verwerkt kunnen worden. Het proces wordt dus vele malen efficiënter.
De eerste koppeling was tussen een online servicepagina en een legacy-systeem. Dit groeide snel uit naar onder andere verwerking van bulkbestanden in het legacy-systeem, tot klachtenregistratie met daaraan gekoppeld een datakwaliteit optimalisatie. De levering van de eerste oplossing was in ongeveer 5 weken gerealiseerd. Erg snel dus! Bijkomend voordeel is dat deze robots niet ziek worden, niet pauzeren en de klok rond werken. Ideaal!
Vervolgens is er een project gestart met Bluepond voor een verdeler van het inkomende werk. Daarvoor is een monitor gebouwd waarmee het werk dat nog aandacht nodig heeft, verdeeld kan worden onder de afdeling en alsnog verwerkt kan worden. Een mooie aanvulling op de huidige oplossing.
Kortom, het is de olie in systeemlandschappen. Wegener heeft met Bluepond zelfs nog een Innovatieprijs gewonnen. Dat zegt toch genoeg!
Manager ICT
Wegener Media BV